Kawan Sendiri Bakal Nikah Adik Aku. Abah Pula Minta Hantaran RM10k. Lalu Aku Pun….

loading...
Kawan Sendiri Bakal Nikah Adik Aku. Abah Pula Minta Hantaran RM10k. Lalu Aku Pun….. | Aku nk cerita pasal hantaran kahwen. Utk permulaan aku nie lelaki dan aku ada adik perempuan. Nak dijadikan cerita bf adik aku plak kwn aku sndr. But aku ok sbb kawan aku bkn teruk sgt perangai dan aku yakin dia boleh jaga adik aku.

1
Satu hari yg hening… Jodoh adik aku sampai dulu. Diaorg bertunang. Dan parents aku or lebih tepat ayah aku telah tetapkn hantaran sebnyk 10k. Bg sesetgh korang mybe 10k tu sikit. But for me n for my fren 10k tu bnyk oii since kami baru nk start bekerja. Aku tanye ayah aku knp letak hantaran tinggi sgt. Tp ayah ak diam je. Ayah just bg senyuman. Thenn tiba la hari pernikahan. Bile dh selesai semua majlis baru aku tau yg ayah aku cume amek 5k dri duit hantaran utk buat belanja kenduri. Yg mana xcukup ayah aku topup kn. 5k lg ayah aku bg kat adik aku ngn suami dia. Ayah aku pesan kat depa. 5k nie terpulang kamu nk buat apa.
Puas aku pikir knp ayah aku buat mcm tu… Then aku tanya la mak aku pasai aku dh segan ngn ayah aku. Mak aku ckp, ayah aku cume nk tgk kesungguhan bakal suami adik aku dlm perkahwinan. Kalau dia bersungguh cari duit nk bernikah insyaAllah si suami akn bersugguh cari rezeki selepas nikah. Keperitan mencari duit utk kahwen adalah langkah pertama menghadapi dugaan kahwen.
So apa yg aku belajar, sometime kite kne tgk dr sudut org tua kita. Cara mrk menilai. Dan Bkn semua org tua nk jual anak. Aku berbangga mak dan ayah aku bkn jenis kejar duit hantaran.
Sekian, kembali ke sri pentas. Abang perihatin via Putra Confession.
loading...

0 Response to "Kawan Sendiri Bakal Nikah Adik Aku. Abah Pula Minta Hantaran RM10k. Lalu Aku Pun…."

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close